Vsak Igorove Fiatky 500 su z podobneho obdobia. Kto sa chce vozit v rakve na kolesach nech sa prihlasi, mozno vyhra v Igorovej loterii rakvu na kolesach.
Vsak Igorove Fiatky 500 su z podobneho obdobia. Kto sa chce vozit v rakve na kolesach nech sa prihlasi, mozno vyhra v Igorovej loterii rakvu na kolesach.
"Elektrické autá sú väčšinou stratový tovar"
Najvacsi vyrobcovia elektromobilov Tesla a BYD maju najvacsie zisky na jedno auto spomedzi velkoseriovych vyrobcov aut.
" lepšie mať "holé-bosé" auto a spoliehať sa na seba, ako "autopilota", ktorý vás zabije"
Asistencne systemy realne znizuju riziko nehod. To ze nie su zatial dokonale neznamena, ze zvyzuju rizoko nehody. Par tragickych nehod Tesly je nic oproti desiatkam tisic mrtvych na cestach rocne. Len v Europe je to okolo 20 tisic mrtvych rocne, pricom v roku 2000 to bolo okolo 50 000. Aj vdaka asistencnym systemom a lepsim konstrukciam automobilov doslo k vyraznemu znizeniu poctu mrtvych na cestach a to zvysuje vyrobnu cenu auta okrem navysenia z dovodu inflacie.
" produkt, ktorý nechce zákazník"
Kazdorocny narast predaja o miliony kusov nabijatelnych aut. Vyse 10 milionov predanych kusov za minuly rok Tak vyzera "produkt, ktorý nechce zákazník"?
On cita len autoforum a tam sa taka informacia nikdy neobjavi.
"Je to absolútne odmietnutie elektromobility."
Narast predaja ciste elektrickych aut v Nemecku v juli 2023 o 69% oproti julu 2022, tomu hovorim "absolútne odmietnutie elektromobility." Ale taraj v tom ma aj tak jasno.
Zato ty v tom mas uplne jasno a len placas nezmysly typu "100000% navýšenie poistiek ". Keby Ta zaujimali realne statistiky, tak by si vedel, ze spalovacie auta horia omnoho castejsie nez elektromobily a aj spalovacie auto moze vzblknut aj bez nastartovania. Je jasne, ze by Ta nepresvedcilo ani keby Ti umoznili pozriet si jednotlive paluby a doklady o tom kde boli ake auta. Tak si zi dalej vo svojich bludoch o "100000% navýšenie poistiek ".
Uplne kludne za to moze aj elektromobil, pretoze vznikla zapalista hadka medzi spalovakom a elektromobilom, ktory je lepsi a spalovak sa tak rozpalil, ze zacal horiet :)
Mnohe lode s autami horeli, aj ked ziadne elektromobili tam neboli, ale samozrejme niektori maju v tom jasno. Zrazu su vsetky spalovacie auta zazracne dokonale a horiet mozu iba elektromobily. Pritom zdroj poziaru aj v tomto pripade mohol byt uplne iny ako auta.
Je uspech, pan Andrejcak, ze ste to zverejnili.
Aj pan Domcek by mohol byt zdrzanlivejsi vo vyjadreniach na zdroj poziaru.
Aj vzhladom na to, ze poziare na lodiach nie su az take vynimocne a drviva vacsina bola na lodiach, kde ani automobily neboli, bolo by dobre hladat najskor pricinu inde ako v autach a odsudzovat auta ako zdroj poziaru az ked sa to potvrdi.
Nie, aktualizacia nebude, ze zhoreli iba spalovacie auta sa Domcekovi a Andrejcakovi nehodi, tak preco by o tom pisali, ved su to novinari, novinarska etika im je cudzia.
na lodi Fremantle Highway su elektricke auta v dobrom stave, na rozdiel od 2700 zhorenych spalovacich aut
Spodné štyri z dvanástich palúb sú v podstate nepoškodené a približne 1000 áut vrátane 498 elektrických je v dobrom stave. Tvrdí to šéf záchrannej spoločnosti Royal Boskalis Westminster NV Peter Berdowski.
Podľa šéfa záchrannej spoločnosti sú štyri najvrchnejšie paluby, na ktorých neboli žiadne elektrické autá, také poškodené, že sa po nich ťažko chodí a že tamojšie vozidlá (opäť žiadne EV!) sú doslova zrastené zem. Dotknuté automobilky teraz zisťujú, ako sa dajú ich vozidlá pohnúť.
pan Andrejcak si mysli, ze 1000-krat opakovna loz sa stava pravdou
na lodi Fremantle Highway su elektricke auta v dobrom stave, na rozdiel od 2700 zhorenych spalovacich aut
Spodné štyri z dvanástich palúb sú v podstate nepoškodené a približne 1000 áut vrátane 498 elektrických je v dobrom stave. Tvrdí to šéf záchrannej spoločnosti Royal Boskalis Westminster NV Peter Berdowski.
Podľa šéfa záchrannej spoločnosti sú štyri najvrchnejšie paluby, na ktorých neboli žiadne elektrické autá, také poškodené, že sa po nich ťažko chodí a že tamojšie vozidlá (opäť žiadne EV!) sú doslova zrastené zem. Dotknuté automobilky teraz zisťujú, ako sa dajú ich vozidlá pohnúť.
Informacia, ze elektromobily na lodi Fremantle Highway su v dobrom stave uz nie je zaujimave publikovat, vsak pan Andrejcak.
Spodné štyri z dvanástich palúb sú v podstate nepoškodené a približne 1000 áut vrátane 498 elektrických je v dobrom stave. Tvrdí to šéf záchrannej spoločnosti Royal Boskalis Westminster NV Peter Berdowski.
Podľa šéfa záchrannej spoločnosti sú štyri najvrchnejšie paluby, na ktorých neboli žiadne elektrické autá, také poškodené, že sa po nich ťažko chodí a že tamojšie vozidlá (opäť žiadne EV!) sú doslova zrastené zem. Dotknuté automobilky teraz zisťujú, ako sa dajú ich vozidlá pohnúť.
Spodné štyri z dvanástich palúb sú v podstate nepoškodené a približne 1000 áut vrátane 498 elektrických je v dobrom stave. Tvrdí to šéf záchrannej spoločnosti Royal Boskalis Westminster NV Peter Berdowski.
Podľa šéfa záchrannej spoločnosti sú štyri najvrchnejšie paluby, na ktorých neboli žiadne elektrické autá, také poškodené, že sa po nich ťažko chodí a že tamojšie vozidlá (opäť žiadne EV!) sú doslova zrastené zem. Dotknuté automobilky teraz zisťujú, ako sa dajú ich vozidlá pohnúť.
Lod prevazala 500 elektromobilov.
Napriek tomu, ze pan Andrejcak v tom ma jasno, ze horeli elektromobily.
"asi 1000 áut vrátane 500 elektrických je na prvý pohľad v dobrom stave, povedal Berdowski."
Lod prevazala 500 elektromobilov.
"asi 1000 áut vrátane 500 elektrických je na prvý pohľad v dobrom stave, povedal Berdowski."
Na to pomozu baterie elektromobilov, ktore sa pri prebytkoch budu nabijat a pri nedostatku elektriny vybijat ak sa v tom case nepouzivaju. Majitel nastavi, na kolko dovoli vybit bateriu ked bude cena napr. dvojnasobna oproti stavu s prebytkami elektriny a este na tom aj zarobi. Dnes uz su spotove ceny dokonca niekedy zaporne, teda vhodna ale pritom lacna elektronika, dokaze nabijat auto zadarmo aj zo siete, len treba mat zmluvu na dodavku podla spotovych cien a zarobi aj dodavatel elektriny.
"Nie je to nahodou diskriminacia?"
Smradit 15-20 rocnym spalovakom, nie je zneprijemnovanie zivota ostatnym ludom? Tony emisii vypustene kazdym spalovacim autom, hlavne v mestach, to je pre niektorych samozrejme uplne v poriadku.
Relativne funkcny je aj konsky povoz, ale technologie a bezpecnostne prvky idu dopredu. Chapem, ze niekomu je jedno, ze ma auto, ktoremu sa pri havarii mozno nenafuknu airbagy lebo su po zivotnosti a su nefunkcne.
"Mestska a medzimestska doprava v cervenych casoch musi jazdit kazdych 5 minut"
A co budu vozit medzimestske spoje kazdych kazdych 5 minut? Vacsinou vodica a vzduch? Nie kazdy cestuje len "s kabelkou".
"Baterie zivotnost 10 rokov maximalne a likvidacia vzniknuteho odpadu absolutne nevyhovujuca!"
Ak je na bateriu elektromobilu zaruka 8 rokov pre 80% kapacity, tak vyrobca si dobre spocita ci si to moze dovolit, aby nemal mnozstvo reklamacii a teda rata s priemernou degradaciou vyrazne pod 2,5% rocne. Nemoze mat po 7 rokoch 50% reklamacii na baterie.
V sucasnosti vieme baterie elektromobilov recyklovat na 95%. Bezny spalovak so spotrebou 7l/100km len po 150 000 km spali vyse 10 000 litrov nafty/benzinu, kolko percent sa zrecykluje zo spalenej nafty/benzinu?
"Zatiaľ sú sodíkové batérie drahšie a majú nižšiu energetickú hustotu v porovnaní najbežnejšou chémiou LFP"
To kde zas pan Andrejcak nabral, ze su drahsie ako LFP? BYD ide davat sodikove baterie do lacnych modelov prave preto, aby znizil cenu aut.
elektricky BYD Seagull ponuka za $11,600 s 30 kWh sodikovou bateriou a dojazdom 305 km. Pritom pre dealerov ponuka cenu za Seagull RMB 65,000 ($9,500).
Tak kamion uvezie o 2-4 tony menej nakladu. Podstanejsie bude ci prevazdkove naklady vratane kupnej ceny poklesnu alebo sa aspon nezvysia. Na vybranych trasach sa testuju autonomne kamiony, ktore navyse mozu byt elektronicky spriahnute a teda odpor vzduchu pre taku supravu vyrazne poklesne oproti samostatne jazdiacim kamionom. O 20 rokov budu take "kamionove vlaciky" na dialkovych trasach bezne a to ci jeden kamion uvezie 2-4 tony menej bude nepodstatne.
Odporúčame