3 ročná Toyota bude samozrejme servisovaná pravidelne v značkovom servise.
3 ročná Toyota bude samozrejme servisovaná pravidelne v značkovom servise.
V mojom okolí je tiež viac Hyundaiov, "Francúzov"... už aj "Japoncov" začali ľudia kupovať viac. Ale Fabii je naozaj minimum.
Výbava, nevýbava... Na to veľa ľudí kašle. Pri malom aute sú často základnými požiadavkami - nízka cena, klíma, airbagy a koniec... 15 000€ neospravedlní u malého auta žiadna výbava.
Kde sú tie časy, keď autá boli od 5000€. Síce bez akejkoľvek výbavy (okrem airbagu a ABS), ale predávali sa. Dnes si človek rozmyslí, či si kúpi nové auto.
To máme naozaj toľko medveďov? Veď už sú všade... Zrejme by bolo na mieste výrazne znížiť ich stavy, aby mali svoje revíre a nemuseli sa sťahovať k nám...
Alebo by zodpovedné múdre hlavy mali dať dokopy hlavy a vymyslieť niečo rozumné, aby sme mohli s medveďmi spolunažívať v pokoji. Nie v zmysle, že nám zakážu chodiť do prírody - to by bolo veľmi jednoduché a nežiadúce riešenie.
Máte pravdu. MBX je síce vzácne auto, ale ak za danú cenu môžem kúpiť napr Jaguár E (zrejme je to už možné), ktorý predám po celej Zemi, tak prečo by som kupoval Škodu, ktorá zaujme tak tu u nás
Jedno ospravedlnenie pre predajcu... Skúšal, či to náhodou niekto nekúpi. Ak nie, pôjde cenou dole.
Nič nové, aj u nás to dávno je.... A cyklisti veselo "zavadzajú" a často ani nevedia ako sa vyhýbať...
Kedysi za "komunistov" a aj dlho potom musel cyklista na ceste dodržiavať pravidlá ako autá, motorky... A potom sa k moci dostali rôzni "liberáli a zelení" a všetko pokazili...
Najväčší "mor" je cyklista, ktorý nemá VP, nepozná pravidlá cestnej premávky, nemá pud sebazáchovy a myslí si, že má všade prednosť...
Bicyklujem celkom dosť (ako šport, nie dopravný prostriedok), ale nedovolím si "vyžadovať " si prednosť, alebo zabúdať na moju zraniteľnosť.
Pokiaľ bude tolerancia, nebudú nutné ani nezmyselné zvýhodňovania. Pokiaľ nebude, nastane chaos (alebo už začal?)
Celkom brutálna ponuka.
Dalo by sa súhlasiť, že dobrá kúpa (z uvedených) môže byť napr Jazz, Roomster a možno aj Piccanto.
ALE
Alfa Romeo GT je poriadný "exot" a BMW 5 tiež nie je za 5000€ ideálna kúpa. Rovnako Audi A2 nie je celkom bežné auto. Kúpu týchto áut môže človek celkom skoro oľutovať (od podobnej kúpy by som sa snažil známeho odhovoriť). V podstate je to niečo ako nerozvážny výber mladého jedinca, ktorý chce "cool" auto za malé peniaze :) (a nerozmýšľa nad prevádzkovými nákladmi).
Osobne by som radšej volil Toyotu Yaris, Hondu Civic (ufo), alebo Fabiu, Octaviu ... = úplne bežné autá, spoľahlivé a servis človeka nezruinuje (lebo je buď lacný a dostupný, alebo ho auto veľmi nepotrebuje)
Celé mi to pripomína, ako sa vyliečil jeden známy zo "sna" menom BMW X3 - 1. auto mal pár dní a bol rád, že ho mohol vrátiť, druhého sa s radosťou zbavil po 1/2 roku. Auto ho párkrát nechalo na ceste. Ale boli to autá z roku cca 2005 až 2008 =presne ako BMW 5 z článku ;)
Nová správa z elektofanúšikmi neobľúbeného a zatracovaného servera, ktorý podľa nich píše totálne nezmysly... Ale niečo na tom bude - doteraz mali podozrivo často na "autoforum.cz pravdu - keď sa pozriem spätne...
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/elektr…
Už dávno sa písalo, že kúpa elektromobilu je "ekonomickou samovraždou". A teraz sa ukazuje, že to bola pravda... Samozrejme nie každý vníma vlastníctvo auta cez zostatkovú hodnotu. Tiež nepatrím do tej skupiny, keďže autá mám dlho 10+ rokov a také staré auto už nemá extra veľkú cenu. Na druhej strane 10+ ročný elektromobil môže byť kopa nepojazdného šrotu s nutnou MEGA investíciou. Spaľovacie auto bude mať stále roky života pred sebou, ak nebude plné elektroniky, displayov, systémov... (tiež to raz bude neefektívne opravovať).
Vlastne všetko to super moderné vedie k menšej životnosti áut a vyššej produkcii odpadu.
Presne tak... Keby autá neboli také drahé, tak Ssangyong, MG... nikdy nekupujú. Sú jedinci, ktorí kúpia obrovské neefektívne auto za lepšiu cenu - aj keď sa volá "Dongfeng" :)
Mimochodom, pred časom sa tu Ssangyoun predával tiež a nejaký extra úspech "nezožal". Ale autá boli vtedy podstatne lacnejšie.
Prečo si myslíte, že 1/2 spotreba u spaľovacích motorov je nereálna? Záleží na tom, či si povieme, že dnešná spotreba je cca 7 litrov, alebo "plug-in-hybridných" 4 litrov - pri max úsilí ;)
Dnes sú autá "priveľké, priťažké, prisilné", navyše často "krabice" (SUV). Ak autá zmenšíme (=aerodynamika + hmotnosť), znížime výkony, zameriame sa na aerodynamický dizajn... A máme hneď nižšiu spotrebu. Ak tam dáme moderné spaľovacie motorky, tak sme na 1/2 spotreby ;)
ALE... ľudia sú dnes maximálne rozmaznaní a každý chce vysoký výkon, zrýchlenie, priestor... (česť jednotlivcom, ktorí myslia normálne)
Preto by mali byť zvýhodnené menšie, efektívnejšie autá (nemusia to byť rovno maličké autá). Nie dotáciami, ale napr. daňami, poistkami, poplatkami...
Otázkou je, či sú pripravené naše rozvody na to, aby 1/2 Slovákov vlastnila elektromobil. Skôr nie, ako áno.
Ohľadne nabíjania v práci...
Pamätám si veľmi presne, že fanúšikovia elektromobility pred časom obhajovali EV aj nabíjaním auta v práci - dokonca ZDARMA !!!
Dnes je elektrina strašne drahá. Dokonca pred časom sme začali v práci vypínať stroje v dobe, keď chvíľu nepracujú (predtým sa to považovalo za neefektívne z istých dôvodov). Viete si predstaviť, žeby šéf firmy povolil nabíjanie zdarma? NIKDY !!! A to už máme na strechách celej firmy fotovoltiku (celkoom veľká plocha). Zdarma bude nabíjať tak šéf (ktorý má teraz mimochodom veľké dieslove SUV)
Našťastie svet sa obracia na lepšiu cestu - presadzovanie rôznych spôsobov pohonu. Nič sa nebude nariaďovať a zakazovať, ale technika, efektivita a trh rozhodne.
Ibaže dnešná batéria s dojazdom 1500 km by vážila strašne veľa a nabíjala by sa násobne viac. Takže ak by som došiel na dovolenku, nabíjal by som takú batériu 1/2 dovolenky, ak by tam nebola vhodná "infraštruktúra" ;)
Jednoznačne elektrické auto je vhodné na isté použitie, ale diaľkové trasy to nikdy nebudú. A priznajme si, že väčšina z nás potrebuje univerzálne auto EV to nie je.
Pekná motorka, ale otázkou je, kto si kúpi za tie ceny ktoré majú práve Jawu? Jawa je dnes väčšinou preznačkovaná "čína".
Na trhu máme veľa značiek, ktoré majú podobné zameranie, cenu a a jvyššiu kvalitu:
Royal Enfield
Benelli
...
Koncern musí kompenzovať emisné pokuty a financovanie elektromobilov.
Dnes už uznali (nie sami), že elektrickými autami stúpili poriadne vedľa. Dnes sa prehodnocujú stratégie do budúcnosti a počítajú straty.
Navyše napr Škoda stratila Rusko, Čínu - super obrovské trhy.
Držme im palce... Ale Octavia za 50 000€ asi nebude tou srávnou cestou.
Príklady:
Toyota Corolla hybrid 2,0 v max výbave je v akcii za cca 35 000€. PREČO by som mal kúpiť Octaviu? Že je o niečo väčšia?
Takmer 50 000€ za Octaviu je hrozná cena. (Hlavne s tou otrasnou palubnou doskou)
Nie, argument ani celkom nie, ale porovnanie.
Octavia 2 Tour (1,6 MPI) kedysi stála 12 500€. Vtedy (cca 2012) ju kúpil kolega a dodnes je spokojný. To bola priateľná cena. Takmer 50 000 je za Octaviu BRUTÁLNE veľa. Vlastne za každé auto je to veľa.
Pre mňa je to neospravidlniteľná cena za auto ako je Octavia (nech je akokoľvek dobré). Za elektrické auto, ktoré má dokonca značné obmedzenia (oproti povedzme dieslu) je to ešte viac neakceptovateľný obnos peňazí.
Ale... môj problém je, že to porovnávam z pohľadu nedávnej minulosti. V každom prípade 50 000€ je luxusná cena. Bežný človek na to nemá a ten, kto má - kúpi si Octaviu? Minimálne ja by som sa obzeral už úplne inde.
Z časti máte úplne pravdu...
ALE... s Japoncami sa dosť mýlite. Práve "Japonci" nie sú práve priekopníkmi odhlučnenia a najmodernejších systémov. Japonec = TOP kvalita. Dacia je žiaľbohu na konci rebríčkov = na opačnej strane ako "Japonci". Dacia by musela najviac zapracovať na kvalite. V tomto sa Japoncom nedokáže priblížiť.
Kto si kupuje "Japonca", ten očakáva od auta hlavne kvalitu. Dacia je stále viacmenej "lacnou" značkou, aj keď lacná už celkom nie je. Na druhej strane Škoda je už celkom drahá.
Uvádzané spotreby sú skvelé, ale nie vždy je spotreba na 1. mieste. Čo človek ušetrí pri prevádzke, môže za roky vlastníctva "naliať" do servisu... Takže nakoniec to nemusí byť ani úspora. Ale povedzme si, koľkí z nás počítajú všetky náklady na auto, aby to vedeli vyhodnotiť? ;)
Japonci sú ďalej a Dacia ich nikdy nedobehne. Hlavne kvalitou.
Cena je vysoká, ale tento diesel bude jazdiť dlho po tom, čo sa elektromobil zošrotuje z dôvodu neefektivity opravy = výmena batérie. V tom čase bude Octavia stále v perfektnej kondícii ;)
"Základom by sa tak mal stať novučičký mild-hybridný 3-valec 1,2 TCe 130 s výkonom 96 kW..."
Zaujímavé - majú veľké auto a dajú do toho malý motor. Tak veľkému autu by viac pasoval väčší motor - kľudne aj atmosféra.
Základom je Swift GL za 16 140 eur = nie celkom málo za malé autíčko...
Pri danej kategórii zákazník nechce výbavu, ale lacné a spoľahlivé auto. Základná cena je celkom vysoká a auto obsahuje prvky, ktoré vôbec nie sú potrebné. Kedysi by tam dali airbagy, ABS, ESP, rádio a auto by stálo 9999€. A predávalo by sa oveľa viac.
Všetky povinné prvky, emisné pokuty... ZNAČNE predražujú autá.
Mimochodom - dotácie by nemali byť na elektrické "ťažkotonážne" nezmysly pre bohatých, ale na autá ako je Swift. To sú pravé "EKO" autá. Predpokladajme - dotácie sú zlé, ale keď už nejaké, tak ako som písal (pre chudobnejších, na nahradenie starých áut)
- malé
- primerane výkonné
- ľahké
- reálne nízka spotreba (aj keby to nemalo žiaden hybrid)
Práve podobné autá by nahradili staré Octavie, Fabie, Thalie... (=autá kupované za šrotovné v roku 200x) Ale nie za 16 160€ - na to ľudia vlastniaci spomínané autá jednoducho NEMAJÚ !!!
Pokiaľ je to tá "demokratická krajina", tak by som si dával pozor. Je to ako hrať sa s ohňom... Aby sme raz neskončili ako lacná pracovná sila pre rozvinutý "východ". Karty sa v blízkej budúcnosti môžu obrátiť a z technologicky vyspelého "západu" sa môže stať výrobňa východu a trh pre ich lacné výrobky...
Kto z nás túži mať za šéfa Aziata? Ja teda nie...
Mimochodom elektromobilita... Dal by som si pozor, do čoho dnes investujem. Radšej by som vrazil svoje úsilie a financie napr do alternatívnych palív...
Napr:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/americk…
Výhody pre elektromobilistov končia a teraz budú pekne a "štedro" "kasírovaní"...
Taká otázka:
A to si niekto vážne myslel, že majitelia elektrických áut budú mať výhody a dotácie do nekonečna?
Koľkí by si kúpili EV bez značných výhod, ktoré sme platili my nevlastníci EV?
Vítajte v realite...
Odporúčame