Predaj elektromobilov sa v USA dramaticky prepadol. Dôvod asi tušíte
Maju LFP inu nevyhodu oproti napr.NMC ako je nizsia energeticka hustota? LFP sa typicky pouzivaju 50-80 kWh, co je pre vacsinu vodicov osobnych aut postacujuce. Ja tam vidim prevazne vyhody - nabijanie do 100% bez zvysenej degradacie, nizsia cena, dlhsia zivotnost, nizsia pravdepodobnost poziaru.
Tomu nerozumiem, ze ich za taku cenu nepredava? Predpoved je 10USD/kWh co treba brat s rezervou, ale v clankuje uvedene: "with actual production costs likely remaining at $19/kWh", nech si da aj 30-40% zisk, stale je to super cena.
Ano, sodikove baterie su urcene primarne pre uloziska, ale uz sa montuju aj do seriovych EV. Pre EV kde postacuje nizsia kapacita su vhodne. Dobre by bolo, ked aspon pri 30-40kWh bateriach v Europe bola cenova parita so spalovacim autom uz v sucasnosti. A prave to by sodikove baterie mohli zabezpecit.
Beriem ze percentualny bod je spravne, ale stale mi je to divne, ale ide o pojem, tak sa neda nic robit. :)