Statistiky poziarov su prepocitane napr. na 100 000 vozidiel, teda nezalezi ze jazdi iba niekolko desiatok milionov EV.
Statistiky poziarov su prepocitane napr. na 100 000 vozidiel, teda nezalezi ze jazdi iba niekolko desiatok milionov EV.
Vrana k vrane sada?
V Nemecku v prvom polroku 2025 počet nových registrácií dosiahol 1 402 800 vozidiel, čo je zníženie o 5 % oproti tomu istému obdobiu v roku 2024 (kedy bolo zaregistrovaných cca 1 471 600 vozidiel)
BEV: Stúpli na 248 726 (+35 %), s podielom trhu v rámci EV stále stúpajúci
PHEV: Dosiahli 138 905 (+55 %)
Teda sice 5% pokles celkovych registracii, ale 35% narast registracii BEV a 55% narast registracii PHEV, nevyzera, ze by mali zasadny problem s peniazmi na nove auta.
Kazdy byt v panelaku ma rezervovanu kapacitu 230V/16A, 3680W. V noci od 22h do 6h nie je obvykle takmer ziadna spotreba v bytoch a to je 29.44kWh. To staci priemernemu EV na zhruba 170 km jazdy. Ked by len 2 noci v tyzdni (spolu 16 hodin) sa auto nabijalo, tak to staci rocne na vyse 17 000 km jazdy.
Takze staci pripojit privod do bytoveho na nabijacky pred domom a regulovat nabijanie podla volnej kapacity prividneho kabla. Priemerne 1 pomala nabijacka 3.6kW na 3 auta v bydovom dome.
"EV zákazníci jednoducho nechcú"
Snapshot electric vehicle sales in H1 2025 vs H1 2024, Year-to-Date (YTD)%:
Global: 9.1 million, +28%
China: 5.5 million, +32%
Europe: 2.0 million, +26%
North America: 0.9 million, +3%
Rest of World: 0.7 million, +40%
https://rhomotion.com/news/global-ev-sales-u…
Problem Europy su vysoke ceny energii a vysoke platy v zapadnej Europe, to su zasadne rozdiely na zaklade ktorych sa tu nedaju vyrabat auta za cinske ceny. Ked si znizia platy v zapadnej Europe na polovicu a budu nejakym zazrakom polovicne ceny energii, tak sa da uvazovat o vyznamnom znizeni ceny aut.
"Problém má každá autmobilka, ktorá vsadila všetko na jediné riešenie = elektromobilitu."
Zaujimave. BYD vyraba len BEV a PHEV a kazdy rok zvysi vyrobu o milion kusov a nema problem ani so ziskom.
V roku 2023 predala spoločnosť BYD 3 024 417 vozidiel a v roku 2024 predala 4 272 145 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 41,3 %. V roku 2025 za prvy polrok maju narast predaja o 33% oproti prvemu polroku 2024.
V roku 2024 dosiahli tržby BYD 777,1 miliardy juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 29 %, zatiaľ čo čistý zisk pripadajúci akcionárom dosiahol 40,25 miliardy juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 34 %.
Mestsky elektromobil BYD Seagull EV sa v Cine predava za 56,800 yuan v prepocte za 6829 Eur. V Europe sa predava pod nazvom BYD Dolphin Surf ale uz zacina na 19 990 Eurach.
A este k tym nezmyslom z autofora:"Přesně na tyto karty Lavida vsadila a bere bank"
Lavida sice zhruba drzi predajnost v Cine na podobnej urovni, teda klesla len o 0,4% oproti minulemu roku, ale znacny narast v Cine zaznamenava v prvom polroku 2025 VW Tayron(30.8%) a VW Tayron L (+38.6%), spolu 173 950 kusov, lenze to sa autoforu zrejme nehodi do kapusty.
"predajným hitom (za danú cenu)."
Keby sme mali ceny elektromobilov ako su v Cine, tak su tiez ich predaje podstatne vyssie. Maju mnozstvo modelov, ktore maju cenu v prepocte od 4 000 do 10 000 Eur.
Aj baterie postupne prejdu unifikaciou. Stanice na vymenu baterii to podporuju a potom bude omnoho jednoduchsie vymenit bateriu za novu. Dnes sa pohybuje cena clankov v Cine na urovni 45 Eur/kWh a na urovni modulov okolo 60 Eur/kWh, takze vymenit 60-70 kWh bateriu aj po 10 rokoch za novu nie je az taka strasna polozka. Pritom male mestske auta mavaju bateriu 30-40 kWh.
Momentalne maju v Cine na baze Choco-Swap vymeny baterie od CATL vyse 10 modelov elektromobilov. Vymena trva 100 sekund.
V Norsku maju jeden verejny nabijaci bod na 34 elektromobilov. Na Slovensku mame jeden nabijaci bod na priblizne 7 elektromobilov. Takze nasa infrastruktura vyrazne predbieha realnu aktualnu potrebu poctu verejnych nabijacich stanic.
Mame okolo 1 milion rodinnych domov, takmer vo vsetkych pripadoch je k dispozicii aspon zasuvka 230V16A, co na bezne domace nabijanie uplne postacuje. Dalsi aj ked byvaju v panelakoch maju garaze kde uz zasuvku maju alebo si ju mozu zriadit. Dalsi aj ked byvaju v panelaku maju chatu, kde maju zasuvku a vacsinou im staci nabijat raz za tyzden, ked idu na chatu a len obcas potrebuju verejnu nabijacku. Dalsi nefnukaju, ale nabijaju na verejnych nabijacich staniciach.
Problem su chybajuce nabijacie stanice na vacsine dialnicnych odpocivadiel.
Za prvy polrok 2025 sa zaregistrovalo v Nemecku novych 248 726 BEV a 138 905 PHEV. To je spolu 27.6% z registracii novych osobnych aut.
Cez 50% podiel na registraciach novych osobnych aut maju EV za prvy polrok 2025 v Dansku 66.8%, Holandsku 54.5%, Finsku 55.3%, Svedsku 61.3%, Norsku 96.1% a na Islande 50.9% .
Nove LFP baterie od renomovanych vyrobcov napr. BYD a CATL nie su zavaznym problemom, mozu dymit, ale nevzblknu:
BYD ma 7 velkych lodi na prepravu EV, najvacsie maju kapacitu az 9200 aut. Dovodom su male kapacity prepravnych spolocnosti a vysoke poplatky za prepravu aut.
"Podľa norských úradu DSB a SSB: EV a hybridy tvoria menej ako 7 % všetkých požiarov áut, aj keď predstavujú už ~24 % vozového parku"
Nie je to najnovsi udaj, v Norsku je podiel EV na vsetkych registrovanych autach v sucasnosti uz cez 30%, ale dava to obraz ako to v Norsku vyzera. Problemom su hybridy, ktore podla statistik horia castejsie ako spalovacie auta.
Len na Slovensku je rocne hasicmi zaznamenanych priemerne okolo 1000 poziarov spalovacich aut.
Ked sa tu este o EV ani nechyrovalo v roku 2007:
V odvetví cestnej dopravy vzniklo 1 035 požiarov (7,2 % z celkového počtu) s priamou škodou 213 756 500 Sk. Pri požiaroch v tomto odvetví došlo k usmrteniu 6 osôb a 13 osôb bolo zranených.
troll ako bakunin nemoze vyprodukovat nieco podlozene faktami, iba sa snazi rozduchat nenavistnu debatu a provokovat nezmyslami.
Casto zanedbana udrzba lode, ale najjednoduchsie je to zvalit na elektromobily a preto BYD, ktory vyraba iba EV pouziva na pre prepravu elektromobilov vlastne lode.
BYD Explorer No. 1 je prvým plavidlom vo flotile spoločnosti BYD s kapacitou 7 000 vozidiel.
Dalsia je BYD Hefei s kapacitou 7 000 vozidiel.
BYD Changzhou s kapacitou 7 000 vozidiel
BYD Shenzhen, štvrtá loď na prepravu automobilov spoločnosti BYD s kapacitou 9 200 vozidiel
BYD Changsha je piatou loďou vo flotile spoločnosti BYD a jej druhou loďou na prepravu automobilov s kapacitou 9 200 vozidiel.
dalej BYD Xi’an s kapacitou 7 000 vozidiel.
BYD Zhengzhou s kapacitou 7 000 vozidiel.
Podľa správy Allianz AGCS z roku 2023 sú požiare druhou najčastejšou príčinou úplnej straty lode, hoci celkový počet katastrof (napr. potopení) sa výrazne znížil. Medzi rokmi 2018–2022 bolo 64 lodí stratených v dôsledku požiarov. - to su udaje len za jednu poistovnu.
EV predaje v EU+EFTA+UK za H1 2024 podiel 21,0%
EV predaje v EU+EFTA+UK za H1 2025 podiel 26.2%
Snapshot electric vehicle sales in H1 2025 vs H1 2024, Year-to-Date (YTD)%:
Global: 9.1 million, +28%
China: 5.5 million, +32%
Europe: 2.0 million, +26%
North America: 0.9 million, +3%
Rest of World: 0.7 million, +40%
Za minuly rok mali rekordne cisla ako v zisku tak aj v predajoch aut.
Volvo Cars v roku 2024
Za celý rok 2024 zaznamenala spoločnosť Volvo Car Group rekordný prevádzkový zisk vo výške 27 miliárd SEK. Tržby v roku 2024 dosiahli historické maximum 400,2 miliardy SEK, zatiaľ čo celosvetový predaj dosiahol rekordných 763 389 vozidiel.
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb…
Problem s predajmi sa prejavil az tento rok - vysoke ceny a silnejsia konkurencia.
"60% elektriny vyrábajú v plynových elektrárňach"
Holandsko vyrabalo v roku 2024 z plyny uz len 36% elektriny a dalej tento podiel znizuju.
Snapshot electric vehicle sales in H1 2025 vs H1 2024, Year-to-Date (YTD)%:
Global: 9.1 million, +28%
China: 5.5 million, +32%
Europe: 2.0 million, +26%
North America: 0.9 million, +3%
Rest of World: 0.7 million, +40%
Odporúčame