aj vies nieco ine ako primitivne urazky?
aj vies nieco ine ako primitivne urazky?
druhy Doprastav bol vyluceny kvoli kartelu na predchadzajucich stavbach, to nevies, ci iba nechces vediet?
v mazani prispevkov su na pravde majstri sveta
Neuviedol si, ktore krajiny su podla Teba civilizovany svet, ale na svete je menej nez 20 krajin, ktore maju dlhsi cestny tunel.
Bohate a hornate Svajciarsko ma len 2 cestne tunely dlhsie, nez je Visnove. Vyrazna vacsina krajin v Europe taky dlhy cestny tunel nema.
Niekto tu ma kratku pamat! Dzurinda so svojimi kumpanmi vytuneloval Branisko aj Horelicu. Zastavil vystavbu D1 Ladce - Sverepec takym sposobom, ze po rokoch neosetrenych ocelovych konstrukcii na stlpoch ich museli zburat. Tunel Horelica nechali zo dna na den nezabezpeceny a preto doslo k rozsiahlemu prepadu nadlozia do tunela, len sanacia samozrejme stala viac ako povodna cena tunela.
"Clá nefungujú. Predaj čínskych áut v Európe rastie raketovo"
Cla funguju, EU clami az do 45% dokazuje, ze nechce Cinske elektromobily, ale chce Cinske spalovacie auta, tak Cina promptne tejto poziadavke vyhovela a vozi do zaostalej EU hlavne spalovacie auta.
Individualny dovoz nie az taky problem ani registracia. V Prahe je firma co pomaha z dovozom aj registraciou v EU.
To proti comu hlavne VW bojuje je dovoz vo vacsom mnozstve cez firmy, ktore to lacno v Cine nakupia a v EU predaju za dost nizsiu cenu ako sa to v EU predava.
podla mna som to napisal tak ako som to myslel
" ked sa nehodia uz ani stacionarnych ulozisk energie"
teda nie, ze sa nehodia, ale su situacie "ked sa nehodia", napr. po vaznej nehode alebo prehriatie pri poziari aj ked priamo nehoreli
Tie najvacsie co ma BYD maju kapacitu 9200 aut. Neskumal som ci to s tou flotilou dokazu, ale media prezentuju, ze maju kapacitu 1 milion aut/rocne, tak snad to niekto spocital.
All 8 BYD Car Carriers in Service, Capacity 1M+ Vehicles/Year
o 90% cinskych automobiliek si ani nikdy nepocul, takze koho to ma v Europe trapit, ze zaniknu, ani pre Cinu to nie je problem
niekolko najvacsich vyrobcov BYD, Geely, Chery, Changan, GWM, FAW s ich spolocnymi podnikmi ako napr. SAIC‑GM‑Wuling, vyrabaju 80% Cinskej produkcie. Velmi lahko vyplnia miesto na trhu ak nejaky maly vyrobca zanikne, zvlast ked maju nadprodukciu a nedostatocne vyvozne kapacity.
BYD ma uz 8 lodi, s ktorymi prepravuje BEV+PHEV, z toho 2 pribudli tento rok. S nimi dokaze rocne vyviezt do sveta okolo 1 milion aut.
necital som cele, je to dost mimo. Napr. "battery production will consume 30% of the world’s known cobalt reserves"
LFP baterie ani sodikove baterie kobalt neobsahuju. V sucasnosti v Cine viac ako 80% novych baterii pre EV su LFP baterie a ten podiel spolu so sodikovymi bateriami stupa. Dokazeme sa zaobist bez kobaltu v bateriach EV, takze strasenie neexistujucim problemom.
"skôr ako zistia, že kedysi v stredoveku bola zavedená aj daň z komína...."
uz to zistili - ETS2 emisne povolenky
Nejako nerozumiem tejto reakcii. Ja viem, ze sa baterie z EV pouzivaju do ulozisk. Tie co nie su vhodne do ulozisk alebo uz im presla vhodna zivotnost aj v uloziskach sa recykluju.
Baterie EV sa vacsinou skladaju z bateriovych blokov, obvykle 8-20 v osobnych autach a tieto jednotlive bloky sa daju vymenit, ak je nejaky vadny, resp. ma vyrazne nizsiu kapacitu nez ostatne bloky.
Skor ako sranda, ale clovek sa moze zamysliet, kde su lahko dostupne rezervy. U mna zjavne jedlo lebo 40% uhlikovej stopy mam podla toho jedlo. Ale inak to vyzera optimisticky:
To je o 2653 kg CO2e menej ako priemerný Slovák no dokonca až o 5326 kg CO2e menej ako priemerný Európan.
Len separovat este neznamena, ze z toho nie je uhlikova stopa, dost zalezi na mnozstve a materialovom zlozeni.
poziadavka je na "vozidlá s nulovými emisiami CO₂ „na výfuku"
Toto predsa splnitelne je. Synteticke paliva mozu byt uhlikovo neutralne, ale neriesia problem emisii z dopravy v mestach. To, ze uhlik niekde pozbierane mimo mesta a potom ho v meste vypustime, nie je prilis lakave riesenie.
Europa si za limitovane surovinove zdroje moze sama. Ak niekto che niekde v EU nieco tazit, tak bude tolko protestov a obstrukcii, ze sa tazba vacsinou neuskutocni. Cina tiez nema na svojom uzemi dostatok surovin, ale na rozdiel od EU sa snazi ich ziskavat po celom svete. Komponenty pre EV, (ale aj ICE) musi EU dovazat predovsetkym preto, ze ich nevie vyrobit lebo europsky vyrobcovia si mysleli, ze ICE tu budu na vecnost a stale sa tak spravaju. A problem je, ze im klesaju predaje vo svete, kde trhy obsadila Cina (vratane samotnej Ciny) s modernejsimi a lacnejsimi autami nez dokaze EU vyrabat. Takze mi tu mozeme mat ICE skanzen, ale zvysok sveta si bude kupovat nieco co EU nedokaze ponuknut.
Tak ako sa obmedzilo fajcenie v mnohych priestoroch, tak treba obmedzit aj neziaduce emisie a tyka sa to aj spalovania benzinu/nafty v autach. PHEV je pre mnohych vyhovujuci medzikrok. Mame nahradu v podobe elektrickych aut, ktore zatial nie uplne vsetkym vyhovuju, ale baterie sa vyvijaju velmi rychlo a prechod na bezemisnu dopravu je nezadrzatelny, samozrejme potrva desiatky rokov.
Predaj bol a bude obmedzovany a to nielen pri autach. Nemoze si niekto kupit a pouzivat nieco, co neprimerane zasahuje do prav inych. V pripade automobilov budu pribudat nizkoemisne zony a ked tam chce niekto jazdit, musi splnat urcene emisie. Iny priklad je obmedzenie maximalnej hmotnosti vozidiel na niektorych vybranych cestach, teda mozes si kupit, ale nemozes s tym ist vsade kde mozno chces. Dalsi priklad je ochrana chodcov, karoseria musi splnat normy aby sa znizili nasledky pri dopravnej nehode.
"do tych registracii zahrnaju aj PHEV, Mild-hybridy, full-hybridy..."
Tie podiely na novych registraciach 51-96% co som uviedol, sa tykaju len externe nabijatelnych osobnych aut (BEV+PHEV)
PHEV v spravnych rukach ma svoj zmysel na prechodne obdobie, kym nebudu baterie alebo ine bezemisne zdroje vhodne uplne pre vsetkych.
Okrem Islandu, maju len ulavy - danove, registracne. Na druhej strane nasilu branime dosiahnutiu cenovej parity clami az do vysky 45% na elektromobily. Zabezpecme zrusenie ciel, zabezpecme premietnutie zrusenia ciel do cien a potom nech sa zrusia dotacie a ulavy a kedze bude bez ciel cenova parita medzi BEV a ICE, nech sa zakaznik rozhodne co si kupi. Clami len udrzujeme vysoke ceny. Europske automobilky sa budu donekonecna tvarit, ze maju vyssie naklady na vyrobu BEV cez uctovne machinacie, aj ked to nema racionalny zaklad v podobe narocnosti vyroby. A ked nedokazu byt europske automobilky konkurencieschopne pri vyrobe BEV, tak nech ich nevyrabaju, ale nemozeme donekonecna chranit neschopnost vyrobcov vysokymi cenami a vysokymi clami.
Odporúčame