Snapshot electric vehicle sales in YTD 2025 (Jan-Jul 2025) vs YTD 2024 (Jan-Jul 2024), YTD %
Global: 10.7 million, +27%
China: 6.5 million, +29%
Europe: 2.3 million, +30%
North America: 1.0 million, +2%
Rest of World: 0.9 million, +42%
Snapshot electric vehicle sales in YTD 2025 (Jan-Jul 2025) vs YTD 2024 (Jan-Jul 2024), YTD %
Global: 10.7 million, +27%
China: 6.5 million, +29%
Europe: 2.3 million, +30%
North America: 1.0 million, +2%
Rest of World: 0.9 million, +42%
Preco ta TOP kvalita neponuka zaruku na vozidla 7 rokov ako poskytuju korejci a cinania?
A co sa tyka predajov, predaj vozidiel BYD, ktory vyraba iba EV, za prvú polovicu roka 2025 dosiahol 2,146 milióna kusov, čo predstavuje 33 % nárast oproti predchádzajúcemu roku.
Toyota rastie predovsetkym vdaka predajom BEV. V Europe za prvy polrok narast celkovych predajov o 1% ale predaj elektromobilov spoločnosti Toyota v Europe v prvom štvrťroku 2025 medziročne vzrástol o 36 %.
V Norsku v juni 2025 dosiahli registracie BEV 96.9% z celkovych registracii novych osobnych aut, 0.8% PHEV, a vsetky ostatne maju spolu 2.3%.
Statistiky poziarov su prepocitane napr. na 100 000 vozidiel, teda nezalezi ze jazdi iba niekolko desiatok milionov EV.
Vrana k vrane sada?
V Nemecku v prvom polroku 2025 počet nových registrácií dosiahol 1 402 800 vozidiel, čo je zníženie o 5 % oproti tomu istému obdobiu v roku 2024 (kedy bolo zaregistrovaných cca 1 471 600 vozidiel)
BEV: Stúpli na 248 726 (+35 %), s podielom trhu v rámci EV stále stúpajúci
PHEV: Dosiahli 138 905 (+55 %)
Teda sice 5% pokles celkovych registracii, ale 35% narast registracii BEV a 55% narast registracii PHEV, nevyzera, ze by mali zasadny problem s peniazmi na nove auta.
Kazdy byt v panelaku ma rezervovanu kapacitu 230V/16A, 3680W. V noci od 22h do 6h nie je obvykle takmer ziadna spotreba v bytoch a to je 29.44kWh. To staci priemernemu EV na zhruba 170 km jazdy. Ked by len 2 noci v tyzdni (spolu 16 hodin) sa auto nabijalo, tak to staci rocne na vyse 17 000 km jazdy.
Takze staci pripojit privod do bytoveho na nabijacky pred domom a regulovat nabijanie podla volnej kapacity prividneho kabla. Priemerne 1 pomala nabijacka 3.6kW na 3 auta v bydovom dome.
"EV zákazníci jednoducho nechcú"
Snapshot electric vehicle sales in H1 2025 vs H1 2024, Year-to-Date (YTD)%:
Global: 9.1 million, +28%
China: 5.5 million, +32%
Europe: 2.0 million, +26%
North America: 0.9 million, +3%
Rest of World: 0.7 million, +40%
https://rhomotion.com/news/global-ev-sales-u…
Problem Europy su vysoke ceny energii a vysoke platy v zapadnej Europe, to su zasadne rozdiely na zaklade ktorych sa tu nedaju vyrabat auta za cinske ceny. Ked si znizia platy v zapadnej Europe na polovicu a budu nejakym zazrakom polovicne ceny energii, tak sa da uvazovat o vyznamnom znizeni ceny aut.
"Problém má každá autmobilka, ktorá vsadila všetko na jediné riešenie = elektromobilitu."
Zaujimave. BYD vyraba len BEV a PHEV a kazdy rok zvysi vyrobu o milion kusov a nema problem ani so ziskom.
V roku 2023 predala spoločnosť BYD 3 024 417 vozidiel a v roku 2024 predala 4 272 145 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 41,3 %. V roku 2025 za prvy polrok maju narast predaja o 33% oproti prvemu polroku 2024.
V roku 2024 dosiahli tržby BYD 777,1 miliardy juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 29 %, zatiaľ čo čistý zisk pripadajúci akcionárom dosiahol 40,25 miliardy juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 34 %.
Mestsky elektromobil BYD Seagull EV sa v Cine predava za 56,800 yuan v prepocte za 6829 Eur. V Europe sa predava pod nazvom BYD Dolphin Surf ale uz zacina na 19 990 Eurach.
A este k tym nezmyslom z autofora:"Přesně na tyto karty Lavida vsadila a bere bank"
Lavida sice zhruba drzi predajnost v Cine na podobnej urovni, teda klesla len o 0,4% oproti minulemu roku, ale znacny narast v Cine zaznamenava v prvom polroku 2025 VW Tayron(30.8%) a VW Tayron L (+38.6%), spolu 173 950 kusov, lenze to sa autoforu zrejme nehodi do kapusty.
"predajným hitom (za danú cenu)."
Keby sme mali ceny elektromobilov ako su v Cine, tak su tiez ich predaje podstatne vyssie. Maju mnozstvo modelov, ktore maju cenu v prepocte od 4 000 do 10 000 Eur.
Aj baterie postupne prejdu unifikaciou. Stanice na vymenu baterii to podporuju a potom bude omnoho jednoduchsie vymenit bateriu za novu. Dnes sa pohybuje cena clankov v Cine na urovni 45 Eur/kWh a na urovni modulov okolo 60 Eur/kWh, takze vymenit 60-70 kWh bateriu aj po 10 rokoch za novu nie je az taka strasna polozka. Pritom male mestske auta mavaju bateriu 30-40 kWh.
Momentalne maju v Cine na baze Choco-Swap vymeny baterie od CATL vyse 10 modelov elektromobilov. Vymena trva 100 sekund.
V Norsku maju jeden verejny nabijaci bod na 34 elektromobilov. Na Slovensku mame jeden nabijaci bod na priblizne 7 elektromobilov. Takze nasa infrastruktura vyrazne predbieha realnu aktualnu potrebu poctu verejnych nabijacich stanic.
Mame okolo 1 milion rodinnych domov, takmer vo vsetkych pripadoch je k dispozicii aspon zasuvka 230V16A, co na bezne domace nabijanie uplne postacuje. Dalsi aj ked byvaju v panelakoch maju garaze kde uz zasuvku maju alebo si ju mozu zriadit. Dalsi aj ked byvaju v panelaku maju chatu, kde maju zasuvku a vacsinou im staci nabijat raz za tyzden, ked idu na chatu a len obcas potrebuju verejnu nabijacku. Dalsi nefnukaju, ale nabijaju na verejnych nabijacich staniciach.
Problem su chybajuce nabijacie stanice na vacsine dialnicnych odpocivadiel.
Za prvy polrok 2025 sa zaregistrovalo v Nemecku novych 248 726 BEV a 138 905 PHEV. To je spolu 27.6% z registracii novych osobnych aut.
Cez 50% podiel na registraciach novych osobnych aut maju EV za prvy polrok 2025 v Dansku 66.8%, Holandsku 54.5%, Finsku 55.3%, Svedsku 61.3%, Norsku 96.1% a na Islande 50.9% .
Nove LFP baterie od renomovanych vyrobcov napr. BYD a CATL nie su zavaznym problemom, mozu dymit, ale nevzblknu:
BYD ma 7 velkych lodi na prepravu EV, najvacsie maju kapacitu az 9200 aut. Dovodom su male kapacity prepravnych spolocnosti a vysoke poplatky za prepravu aut.
"Podľa norských úradu DSB a SSB: EV a hybridy tvoria menej ako 7 % všetkých požiarov áut, aj keď predstavujú už ~24 % vozového parku"
Nie je to najnovsi udaj, v Norsku je podiel EV na vsetkych registrovanych autach v sucasnosti uz cez 30%, ale dava to obraz ako to v Norsku vyzera. Problemom su hybridy, ktore podla statistik horia castejsie ako spalovacie auta.
Len na Slovensku je rocne hasicmi zaznamenanych priemerne okolo 1000 poziarov spalovacich aut.
Ked sa tu este o EV ani nechyrovalo v roku 2007:
V odvetví cestnej dopravy vzniklo 1 035 požiarov (7,2 % z celkového počtu) s priamou škodou 213 756 500 Sk. Pri požiaroch v tomto odvetví došlo k usmrteniu 6 osôb a 13 osôb bolo zranených.
troll ako bakunin nemoze vyprodukovat nieco podlozene faktami, iba sa snazi rozduchat nenavistnu debatu a provokovat nezmyslami.
Casto zanedbana udrzba lode, ale najjednoduchsie je to zvalit na elektromobily a preto BYD, ktory vyraba iba EV pouziva na pre prepravu elektromobilov vlastne lode.
BYD Explorer No. 1 je prvým plavidlom vo flotile spoločnosti BYD s kapacitou 7 000 vozidiel.
Dalsia je BYD Hefei s kapacitou 7 000 vozidiel.
BYD Changzhou s kapacitou 7 000 vozidiel
BYD Shenzhen, štvrtá loď na prepravu automobilov spoločnosti BYD s kapacitou 9 200 vozidiel
BYD Changsha je piatou loďou vo flotile spoločnosti BYD a jej druhou loďou na prepravu automobilov s kapacitou 9 200 vozidiel.
dalej BYD Xi’an s kapacitou 7 000 vozidiel.
BYD Zhengzhou s kapacitou 7 000 vozidiel.
Podľa správy Allianz AGCS z roku 2023 sú požiare druhou najčastejšou príčinou úplnej straty lode, hoci celkový počet katastrof (napr. potopení) sa výrazne znížil. Medzi rokmi 2018–2022 bolo 64 lodí stratených v dôsledku požiarov. - to su udaje len za jednu poistovnu.
EV predaje v EU+EFTA+UK za H1 2024 podiel 21,0%
EV predaje v EU+EFTA+UK za H1 2025 podiel 26.2%
Snapshot electric vehicle sales in H1 2025 vs H1 2024, Year-to-Date (YTD)%:
Global: 9.1 million, +28%
China: 5.5 million, +32%
Europe: 2.0 million, +26%
North America: 0.9 million, +3%
Rest of World: 0.7 million, +40%
Odporúčame