aj bez dotacii
In 2024, 381,000 EVs were registered in Germany
"Produkty, ktoré sa neudržia na trhu samé by mali zaniknúť."
napriklad vacsina potravin? Zrusime vyrobu potravin lebo ich mozeme doviezt a usetrime na dotaciach?
aj bez dotacii
In 2024, 381,000 EVs were registered in Germany
"Produkty, ktoré sa neudržia na trhu samé by mali zaniknúť."
napriklad vacsina potravin? Zrusime vyrobu potravin lebo ich mozeme doviezt a usetrime na dotaciach?
Aj ten co si nekupil spalovacie auto, cez dane prispel na vystavbu fabrik na spalovacie auta a danove ulavy.
Ten co nejazdi autobusmi, vlakmi, tiez prispieva na ich dotovanie ak plati dane.
Dotovane su aj spalovacie auta cez priame dotacie na vystavbu fabrik a danove ulavy.
Mame dotacie na polnohospodarstvo vratane dotacie na naftu, dotacie na vyrobu potravin, dotacie na elektrinu, plyn, najroznejsie fabriky na vsetko mozne, ...
Musk americku Teslu nezalozil.
Velkemu podielu vodicov staci aj zimny dojazd 250 km, pretoze v zime jazdia len kratsie trasy. Komu to nestaci, moze si kupit EV so zimnym dojazdom 400-500 km a komu ani to z nejakych dovodov nestaci, moze pockat desat rokov ked budu velmi pravdepodobne v ponuke aj EV so zimnym dojazdom dvojnasobnym.
Tak ako sa zvysuje dojazd, pri stale novsich bateriach sa zvysuje rychlost nabijania, klesa vplyv nizkych teplot na dojazd, predlzuje sa ich zivotnost a zaroven sa znizuje cena baterii.
A na take nezmysly ako "prepad hodnoty po 2 rokoch bude 20 tis." pri nakupnej cene "cenou 35-40 tis" ani nema zmysel reagovat.
Ak maju byt sliepkou co znasa zlate vajicka spalovacie auta, tak ta sliepka uz zdochyna po celom svete a najma v Cine, kde europske automobilky velmi vyrazne stracaju podiel na trhu lebo nedokazu konkurovat EV.
A preco uz davno sudy nezasiahli pri spalovacich autach? Kolko % spalovacich aut v realnych testoch dosiahlo priemernu spotrebu deklarovanu vyrobcom? Su vobec take spalovacie auta co v realnom zimnom teste dosiahli spotrebu deklarovanu vyrobcom alebo nizsiu?
Az sa Slovensko dostane o 30 rokov do stavu, ze bude treba mat na jednej nabijacej lokalite vykon 15MW, tak tam budu uloziska, ktore vykryju spickovy vykon. V sucasnosti mame vysoko predimenzovanu siet nabijacich stanic, chybaju iba na mnohych dialnicnych odpocivadlach. To ze ich je malo na sidliskach je predovsetkym o dopyte po takej sluzbe.
Mne to skor pripada, ze spalovaci motor nemozno vypinat ked vidim aky pocet dymovnic stoji hlavne pred skolami a obchodmi.
Neviem odkial je taky rocny najazd? Od nejakeho bazaru?
ACEA uvadza pre CR priemerny najazd 10239 km a predpokladam, ze Slovensko bude na tom podobne.
https://www.acea.auto/files/ACEA-Report-Vehi…
alebo takto:
The average European travels over 12,000 kilometres a year by car
https://www.acea.auto/fact/fact-sheet-cars/
Teda priemerne 230 km/tyzden.
Nevydrzi ked je na nu zaruka 10 rokov?
Garancia na batériu: 10 rokov respektíve 1 000 000 km
EV battery cells (July 2024)
LFP (prismatic): 52 euros per kWh
NCM 523 (prismatic): 61 euros per kWh
NCM 523 (pouch): 64 euros per kWh
Anyway, a good 60 kWh CTP (cell to pack) battery costs around 3.500 euros (assembled cells in a case with TMS and BMS). So I ask kindly, dear carmakers stop overpricing EVs!
"to je stále pod predpokladaným podielom 30% EV medzi autami, ktorý odhadujú rôzne zdroje"
Ja si pamatam, ze tych 30% sa uvadzalo ako podiel novoregistrovanych vozidiel, ale nezavisle na tom aktualne je podiel EV na vsetkych registrovanych vozidlachv Norsku 28.6%, na konci roka 2023 to bolo 24.3%, teda 30% dosiahnu v prvej polovici roka 2025.
" Podľa predbežných záverov mohlo dôjsť k poruche batérie alebo k zatiaľ nešpecifikovanej technickej chybe v systéme vozidla. "
Autorom vymyslov je Andrejcak alebo Domcek?
"najväčšia VE na Váhu pri Žiline"
A Liptovska Mara nie je na Vahu?
Postavit PVE sa da na vela miestach, da sa aj na Lucanskej Malej Fatre.
Dokazu jadrove elektrarne za niekolko minut zvysit vykon o 10-20%?
Zbytocne v noci vyrabame teplo v jadrovej elektrarni, ktore nikto nechce, len preto, aby sme pokryli denne spicky v spotrebe elektriny. Takto sa ta nocna vyroba mohla naozaj pouzit na vyrobu elektriny pre PVE.
Lucanska Mala Fatra nie je narodny park a vyskovy rozdiel je 1000 metrov.
"Toyota a VW sú stále najväčšie automobilky sveta."
Su, ale dokedy? VW svoje druhe miesto moze stratit uz o 2 roky. BYD ma narast vyroby o zhruba milion nabijatelnych aut rocne, 2022 1.8 miliona, 2023 3 miliony, 2024 zhruba 4 miliony. Posledne mesiace uz predavaju cez 500 tisic kusov mesacne. Zrejme predat 5 milionov aut v roku 2025 nebude problem.
The Volkswagen Passenger Cars brand delivered 4.9 million vehicles globally in fiscal year 2023.
Spalovacie motory spalujuce benzin a naftu z ropy urcite nemaju buducnost. Alternativa su elektromotory a v sucasnom stave technologii pre osobne auta su najlacnejsim zdrojom baterie. A v tom rozhodne europske automobilky zaostali.
Cina sa rozhodla podporit elektromobilitu a su uspesni. A tento svoj uspech rozsiruju do sveta. To ze sa Europa bude branit clami a tym podporovat zaostale technologie len prispeje k strate svetovych trhov, ktore ovladnu Cinani elektromobilmi.
Neviem co myslis efektivitou, ide o vyrobu alebo spotrebu pri jazde?
A co sa tyka technologii, tak Cina vie vyrabat baterie vo velkych objemoch, ktore sa v Europe ani USA nevyrabaju.
Odporúčame