Pan sa vyzna, ale asi tak maximalne do kapusty.
Pan sa vyzna, ale asi tak maximalne do kapusty.
Trieskat nezmysly je take jednoduche, vsak?
Podľa Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) bolo na konci roka 2023 v celej EÚ k dispozícii 632 423 verejných nabíjacích staníc. V tom istom bode bolo na cestách približne tri milióny batériových elektrických vozidiel (BEV).
https://autovista24.autovistagroup.com/news/…(BEVs)%20on%20the%20road.
Nejedna sa o ziadny klasicky servis, ale automaticku stanicu na vymenu baterii. Vybita sa vymeni za nabitu, vybita sa ulozi k ostatnym bateriam v zasobniku a hned sa zacne nabijat. V Europe sa tieto stanice na vymenu baterii vyrabaju v Madarsku, ale zatial ich neinstalovanych len niekolko desiatok v Europe.
Nio má v Číne 2 632 staníc na výmenu batérií, z ktorých 873 sa nachádza pozdĺž diaľnic
Priblizne 50% obyvatelov Slovenska byva v rodinnych domoch, mnohi dalsi aj ked byvaju v bytovom dome alebo panelaku maju garaz, kde maju alebo si mozu zaviest el. pripojku a pokial budu nabijat na "nocny prud", nemaju pri vacsine EV problem mat priemerne naklady na nabijanie pod 2 Eura/100km aj bez fotovoltaiky. Okrem toho fotovoltaika sa da po dohode umiestnit aj na strechu panelaku alebo vhodne orientovany balkon a vyrobenu elektrinu poslat do virtualnej baterie a pouzit na nabijanie na nabijackach ZSE.
Mna nezaujimaju Andrejcakove vymysli. Na tu studiu som dal link, kde je tam uvedene kolko pocitaju na servis a ze ho vobec pocitaju, aka suma su naklady na prevadzku a kolko je strata hodnoty?
" trh s elektrickými autami sa nasýtil. Kto EV chcel, ten ho má,"
Snapshot electric vehicle sales in January – November 2024 vs Jan-Nov 2023
Global: 15.2 million, +25%
China: 9.7 million, +40%
EU & EFTA & UK: 2.7 million, -3%
USA & Canada: 1.6 million, +10%
Rest of World: 1.1 million, +25%
A co takto uviest aspon teploty, pri ktorych PRAVNICKA KANCELARIA uskutocnila testy?
To idu tvrdit, ze priemerna Tesla model 3 ma 26 dopravnych nehod v zime za 3 roky? Teda za jednu zimu priemerne skoro 9 dopravnych nehod?
Ako obvykle kvalitna praca Andrejcaka.
VW ID.6 zacala firma dovazat z Ciny do Europy pretoze su rovnake, jedine potrebuju upravit software. VW to dal na sud a sud zakazal firme predaj aut dovozenych z Ciny, aj ked splnaju europske normy.
Cena nabijania, ktore uvazuju v studii:
100% nabíjanie doma 7,2 centov za km
100 % verejné spoplatnenie 10,8 centov za km
100% rýchle nabíjanie 16,1 centov za km
teda zrejme pouzili priemernu cenu 11.36 Eur/100km a pri takejto cene sa tazko konkuruje spalovaciemu autu, ktore ma aj spotrebu 6 l/100km, teda naklady na pohonne latky su podobne ako pre EV podla studie, ale obstaravacia cena spalovacieho auta je nizsia.
U nas aj pri nabijani len na verejnych nabijackach nie je problem jazdit priemerne pod 5 Eur/100km, pri domacom nabijani nie je problem aj bez fotovoltaiky jazdit pod 2 Eura/100km.
Pochybnosti o spravnom vypocte v studii su urcite na mieste, pretoze okrem ceny vozidla a ceny nabijania dalsie naklady neuviedli.
Vsak ked budu predavat za podobne ceny ako predavaju v Cine tak s odbytom v EU nebude problem.
VW ID.3 v Cine za 23270 USD
Toyota bZ4X pure electric SUV 24,800 USD
https://marketplace.china-crunch.com/product…(2024),-Fuel%20Type%3A%20BEV&text=Based%20on%2 0trim%20level%3A%2023%2C270%20USD%20%2D%2027%2C500 %20USD%20FOB.
chybicka sa vludila, pre 12 000 km a 17kWh/100km je 2040 kWh, ale nie je to zasadny rozdiel pre to, ze pre priemerny najazd staci nabijat jednu noc v tyzdni priemernym prikonom okolo 4kW
Statistily priemerneho najazdu hovoria jasne:
"Meanwhile, the average mileage per car in the EU has decreased from 12,975 km in 2000 over 12,109 km in 2010 to 10,266 km in 2021"
Teda aj ked by to bolo 12 tisic km/rok, je to pri priemernej spotrebe 17 kWh/100km, 1700 kWh/rok na 11kW nabijacku potrebuje take auto byt pripojene 155 hodin, teda priemerne 3 hodiny za tyzden. Pri vytazenosti nabijacky len 10%, potrebujeme na sidlisku jednu takuto nabijacku pre 17 EV. Samozrejme riadenie vykonu nabijacky podla dostupnej kapacity siete v danej lokalite, kto si priplati bude mat garantovanych 11kW. V noci s kapacitou siete nie je problem a preto by bolo idealne mat priemerne 1 nabijacku na 5-7 EV, na ktoru by bolo EV pripojene jednu celu noc v tyzdni a teda by stacil nizsi nabijaci vykon. Priemerne treba 33kWh na priemernu jazdu pocas 1 tyzdna, pri 10 hodinach na nabijacke je priemer 3.3kW.
Ten co veri iba tomu co je na autoforum.cz ide nieco pisat o tom kto tu veri nezmyslom?
Tazba ropy, to uz je len ekologicka vec. Metanove oblaky vypustane pri tazbe, spalovanie dalsich plynov, ktore unikaju pri tazbe. Tazobne plosiny, ktore zhoreli a vytiekli do oceanu miliony barelov ropy, tomu hovorim ekologicka tazba. Litia su plne oceany, dokonca by sa mohlo z oceanov tazit, ale ked sa potopi tanker s ropou, tak to je iny problem pre faunu a floru.
Kto cita len autoforum, nema sancu vidiet realne problemy a cisla.
Clanok ospevujuci predaje Mazdy na autofore ukazuje jeden trh, kde sa im zatial dari.
Celosvetove statistiky uz take vesele pre Mazdu nie su. Globalny pokles produkcie o 2.7% za prvych 9 mesiacov roku 2024. Pokles na domacom trhu az 25.5% za prvych 9 mesiacov roku 2024.
Cina stavia aj uholne elektrarne, ale stale viac sa zvysuje podiel vyrobenej elektriny z obnovitelnych zdrojov a klesa podiel elektriny z fosilnych paliv. Je pravdepodobne, ze uz v roku 2030 vyrobia vacsinu elektriny z obnovitelnych zdrojov.
"Celková výroba čistej elektriny bola v prvom polroku 2024 1 751,4 TWh, čo je takmer o 17 % viac ako v prvom polroku 2023.
Výroba z uhlia klesla o 8 % oproti druhej polovici roku 2023, zatiaľ čo výroba zo zemného plynu klesla o 10,6 %.
Podiel na celkovej výrobe elektriny v Číne z fosílnych palív bol 62,7 % počas prvého polroka 2024 v porovnaní so 65 % podielom v druhom polroku 2023 a 65,7 % počas prvého polroka 2023.
Medzi rokmi 2018 a 2023 sa celková kapacita výroby čistej elektriny v Číne zvýšila o 104 % v porovnaní s 21 % nárastom kapacity výroby fosílnych palív za rovnaké obdobie"
"(360 z celkových 36 000), došlo vraj k požiarom"
Ten zdroj, na ktory sa Andrejcak odvolava uvadza: "požiar vozidla, kábla alebo tlejúci požiar"
Poziar kabla alebo tlejuci poziar su sice problem, ale neznamenaju znicenie vozidla. Porsche predalo okolo 140 000 vozidiel Taycan a podla toho 36 000 kusov ma problem, ktory by mala zvolavacia akcia vyriesit.
"nezvyklo krátka záruka na batériu Taycanu, len 60 000 kilometrov (bežne to býva 150 000 km)"
Andrejcak zase bluzni.
the expiry of eight (8) years from the Warranty Commencement Date; and
1.6.2.2. the accrual by such Porsche Vehicle of 160,000 kilometres (the “BEV Battery
Warranty”);
70 % of the net battery capacity within eight years or up to 160,000 km mileage after initial
delivery or initial registration.
Baterie EV vieme uz v sucasnosti recyklovat na 95-96% na rozdiel od spaleneho benzinu/nafty.
Montuju sa uz do EV aj baterie, ktore ziadne litium neobsahuju, napr. sodikove baterie, ale pripravuju sa aj dalsie druhy baterii bez obsahu litia, najme solid state baterie bez litia s pouzitim sodika alebo horcika.
"Prečo majú dnes najväčšie problémy automobilky, ktoré sa rozhodli, že budúcnosť bude čisto elektrická?"
Toyota reported a 7% drop in global sales in September to 853,149 vehicles, with U.S. sales slumping 20%, those in China down 9% and domestic sales slipping 6%.
BYD's hot streak continues as the company reported record-breaking sales for September 2024. The company sold a staggering 419,426 NEVs, marking its fourth consecutive month of record sales. This impressive figure represents a 45.91% increase compared to the same period last year
Odporúčame