Samozrejme pan Domcek povazuje za korektny prispevok "Všetky značky áut na baterky padajú na papuľu." a preto reakciu u uspechu BYD vymazal. Jeho skutocna pravda nezaujima, a tak pise len pokles, pokles, pokles predajov EV.
Samozrejme pan Domcek povazuje za korektny prispevok "Všetky značky áut na baterky padajú na papuľu." a preto reakciu u uspechu BYD vymazal. Jeho skutocna pravda nezaujima, a tak pise len pokles, pokles, pokles predajov EV.
A pan Domcek zase vymazava prispevky o uspechoch BEV+PHEV. Sa mu to nehodi do kapusty, tak vymazava. On pise len pokles,pokles,pokles predajov EV.
Videl som tu vetu a je uplne stratena v zaplave tych negativnych, takze snad kazdy si z toho clanku odnesie len to negativne, pokles, pokles, pokles, a to chcel Domcek zdoraznit.
Podiel novych registracii BEV v EU+EFTA+UK z 15,7% v roku 2023 klesol na 15,4% v roku 2024.
To je drasticky pokles?
Tarat je tak jednoduche, vsak!
Predaj plne elektrických áut v Európe vzrástol v januári 2025 podľa údajov ACEA o 37,3 % oproti januaru 2024, hoci prudký nárast nestačil na kompenzáciu poklesu benzínových a naftových vozidiel, pričom celkový predaj klesol o 2,1 %.
Mozes uviest zdroj toho nezmyslu o spotrebe baterkarne Samsung?
"Projektova ná spotreba technickej vody baterkárne v Šuranoch je 400 m3 za hodinu, pri
čom očakávaná priemerná spotreba denne je okolo 1000 m3 a pri špičkovom
odbere 2500 m3 denne. Spotreba vody je tak zanedbateľný zlomok ročného
prietoku rieky Nitra. "
Staci, ze poistovna ma neprimerane vysoke poistne pre EV, resp. zvysila poistne pre EV a cisla hned pre niektorych vyzeraju zaujimavo.
Vysoka cena elektriny, stale vysoke ceny EV a zrusene dotacie v Nemecku samozrejme ovplyvnuju predaje, napriek tomu sa v Nemecku zaregistrovalo v minulom roku 380 609 novych EV a 191 905 novych PHEV, spolu mali trhovy podiel 20.3%.
Otazka je, ci aspon 10% obyvatelov dotknutych obci nespokojnych so zamerom? Treba urobit miestne referendum alebo aspon hodnoverny prieskum. Ale predtym treba ludom vysvetlit, co im to prinesie a co zoberie.
Poctar, ty snad vies, ze PVE su predovsetkym na vyrobu elektriny v spicke, tak ake zalohovanie JE?
Dotovat cudzie vyrobky, ak si ich dokazeme vyrobit urcite netreba. Clo az do vysky 45% na cinske EV vsak zabetonovalo vysoke ceny EV v EU, znizilo motivaciu zefektivnit a rozvijat vyrobu EV v EU a vyrazne podporilo predaj spalovacich aut.
A nejaky vyhladac poznas? Napr. google? Alebo trieskat nezmysly je jednoduchsie ako pohladat aspon niektore fakty?
Vidim ze na odpoved podporenu faktami sa nezmozes. Vies iba urazat a fakty o vplyve baterkarne na spodne vody Ta vlastne ani nezaujimaju.
A co sa tyka tohoto: "plánovanej baterkárne vrátane zabratia 500 hektárov najbonitnejšej slovenskej pôdy"
To je presne na urovni cloveka, ktoreho fakty nezaujimaju a len trieska nezmysly. Baterkaren ma zabrat 100 hektarov.
" som sa snazil s. s narodakom vzorne reprezentovat nasu krajinu"
To je ten isty Ján Lašák, co v roku 2008 odmietol reprezentovat Slovensko na hokejovych MS 2008 v Kanade?
Akym sposobom baterkaren znecistuje spodnu vodu?
aby boli jednotky spravne, ma byt " sa bateria doplni o 40kWh"
Este v suvislosti s poctom, CSPH mame na Slovensku asi 923, počet verejnych nabíjacích lokalít 967 s 2424 nabijacimi bodmi k 31.12.2024
Treba si to ticho bez vibracii, plynule zrychlenie vyskusat. Je na to mnozstvo prilezitosti napr. na Salone elektromobilov, ktore su kazdorocne vo viacerych mestach na Slovensku.
Kto ma moznost nabijat doma a nejazdi velmi dlhe trasy casto, dokaze velku cast spotreby nabijat doma.
Neviem si prilis predstavit, ze kto vie "Doma nabijat cez noc" tak by mohol nabijat maximalne jedno auto. Pri pripojke len 1x25A, ide o mozny prikon 5750W, teda len od 22h do 6h rano a nabijacke 5kW sa bateria doplni o 40kW, pri priemernej spotrebe vratane nabijacich strat 17 kWh/100km, je to dojazd 235 km a pri nabijani kazdu noc je to za rok je to skoro 86 000 km, a tolko rocne na osobnom aute najazdi malokto.
Verejnych nabijaciek na Slovensku je dost, okolo 2500 nabijacich bodov a mame okolo 15 000 EV, pricom vacsina nabijani sa uskutocnuje na privatnych nabijackach.
V zime sa sice dojazd EV znizuje, ale to plati aj o spalovacich autach. Spotreba v zime aj ked je vyssia, urcite v priemere neklesa dojazd EV na polovicu. Je na to mnozstvo realnych testov. Bezne zimne podmienky u nas su teploty okolo 0 stupnov Celzia (priemerne na severe +1 az -2C, na juhu +2 az +3 C). V teste pri teplotach -2 az -10 stupnov Celzia bol pokles oproti WLTP dojazdu 6-32% teda velke rozdiely medzi modelmi EV. A pre koho je dolezity zimny dojazd, moze si podla toho vyberat auto.
Kazdy sa musi rozhodnut, ci je to pre neho akceptovatelne. Kto casto jazdi dlhe trasy, potrebuje EV s rychlejsim nabijanim a vacsou bateriou. Kto len obcas ide trasu, ktora je dlhsia ako dojazd tohoto EV, nemusi to byt az taky neakceptovatelny problem par hodin v roku stravit na nabijacke, co sa tiez da casto nejako uzitocne vyuzit.
Tak ako niekomu bude stacit EV s dojazdom 300km a niekto bude pozadovat minimalne 600 km a rychle nabijanie z 10 do 80 pod 10 minut.
Vsade sa najde par ludi proti a hlavne sa da na tom robit politika.
Precerpavacie vodne elektrarne sluzia na vyrobu elektriny pocas odberovej spicky. Vykon VE sa neodvija iba od objemu vody ale aj od vyskoveho rozdielu. Aj taka mala nadrz ako je Cierny Vah ma vacsi instalovany vykon (734MW) ako VE Gabcikovo (720MW). V noci vyrabame iba teplo v JE pretoze tu elektrinu nikto nechce a precerpavacie elektrarne tu lacnu elektrinu mimo spicky z JE dokazu efektivne vyuzit.
Odporúčame