Ked nabijas draho tak si somar a ked nabijas lacno tak je to preto lebo sa ti na to vsetci poskladaju. Z tejto dezolatnej logiky proste nevykorculujes. Jedina spravna cesta je spalovanie nafty a benzinu - to nikomu neublizuje.
Ked nabijas draho tak si somar a ked nabijas lacno tak je to preto lebo sa ti na to vsetci poskladaju. Z tejto dezolatnej logiky proste nevykorculujes. Jedina spravna cesta je spalovanie nafty a benzinu - to nikomu neublizuje.
Na Floride je slnko zdarma a v Europe nie?
Ak mas nejaku karticku od vyrobcu svojho auta alebo nejakeho medzinarodneho operatora tak mas vsade rovnake ceny a nemusis nic take riesit. Strcis do auta kabel a prilozis karticku a nabijas. Na konci mesiaca ti stiahnu peniaze.
10 karticiek alebo apiek ma len ten kto chce mat vsade minimalnu cenu. Je to podobne ako ked niektori ludia maju v mobile dve karty a z kazdej volaju inym ludom, pretoze pocitaju kazdy cent.
Alebo uvalime dan na kazdeho kto nosi zelene nohavice. Si na rade - cakam este vacsiu blbost.
Neviem z akej biblie nam to tu citujes a preco je to v cestine (zeby to malo pridavat na doveryhodnosti?)
Ked uz spominas hodiny fyziky tak by bolo dobre povedat aj to ze spalovaci motor ma maximalnu ucinnost cca 40% a elektricky cez 90%. Elektrinu vieme vyrabat aj zo slnka ci z vetra, zatial co benzin alebo naftu vieme iba tazit zo zeme a nasledne si ich spalenim zamorit ovzdusie.
Toto ste sa uz v tej vasej skole neucili?
Ukaz mi to auto co tu Cina ponuka za 15 tisic.
V com je Slovenska elektrina neekologicka?
Ak byvam v dome, aku dalsiu infrastrukturu potrebujem?
Ja si myslim ze elektrina na Slovensku je ekologicka a infrastruktura je dostatocna pre kazdeho kto byva v dome.
Problemom je stale cena a nerealne ocakavania motoristov alebo rozne nezmysly ktorym ludia veria.
A zabudol si este napisat ze po dvoch rokoch ti zhori dom ked sa elektromobil zapali. A lesy plne vyhodenych baterii. A samozrejme vzdy vam to prizvukujem a stale na to zabudate: DETI V KONGU!!!
Spotrebne dane uz existuju ale domacnosti su od nej oslobodene: https://www.financnasprava.sk/sk/obcania/dan…
Ak by mali domacnosti platit spotrebnu dan z elektriny tak budu musiet platit aj spotrebnu dan z plynu.
Som za zrusenie dotovania elektriny pretoze to deformuje trh. Ak by bola cena elektriny trhova tak si hodim na strechu panely. Najviac budu nariekat ti co nikdy nad elektromobilom ani neuvazovali pretoze je pre nich prilis drahy.
Elektromobil u mna spotrebuje asi 1/4 spotreby mojej domacnosti takze to nieje nic hrozne.
Ber do ruky vidly a utekaj to tam dat do poriadku. Alebo navrhni Ficovi novu temu na buduce volby.
Aj keby som ti napisal co vsetko v CERNe vzniklo, sotva mi uveris. Skus trochu pogooglit...
No tak nam to prosim vysvetlite pan nediletant, v com je to spracovanie podrveneho separovaneho materialu ine pri litiovych bateriach ako pri akychkolvek inych produktoch ktore sa recykluju. Aj ja som videl youtubove videa z Indie ale som presvedceny ze vo vyspelom svete sa olovene baterie takto nerecykluju a ten vyseparovany material musi prejst nejakym procesom aby z neho ziskali ciste materialy, ktore si nasledne kazdy vyrobca namixuje podla vlastnej technologie. V tych autobateriach rozhodne nieje iba ciste olovo a rozhodne sa nepouziva priamo na vyrobu novych baterii.
Tak prosim, rad sa necham poucit co je na tej recyklacii litiovych baterii take extremne narocne v porovnani s inymi vyrobkami. Teda ak vas to prilis neobtazuje, vysvetlovat nieco diletantom.
Trh s elektromobilmi nestagnuje, len europske znacky nedokazu byt konkurencieschopne. Trh s elektromobilmi zatial z roka na rok rastie.
Autor napisal ze recyklacia je extremne draha. Ja som videl ako taka recyklacia vyzera a v podstate je to len nejaky drvic a automaticky separator ktory jednotlive rozdrvene kusky materialov roztriedi. Nasledne sa kazdy druh materialu posle na dalsie spracovanie do inej fabriky ktora sa specializuje na dany material.
Nevidim tam ziadny zasadny rozdiel napriklad v porovnani s recyklaciou olovenych baterii ktore navyse obsahuju kyselinu sirovu. Napriek tomu je recyklacia olovenych baterii v pohode a nikto ju neriesi, zatial co recyklacia litiovych baterii je udajne extremne draha.
Myslim si ze ak nebudeme hlupaci a nebudeme stare baterie vyvazat do Indie alebo do Afriky, ale ich spracujeme v Europe, tak ani recyklacia nebude problem ale naopak bude to zdroj novych surovin ktore nam v Europe chybaju.
Nebude nic. Elektricke auto si kupi len ten kto bude mat garazove statie a toho nejake bulvarne clanky zaujimat nebudu.
"Navyše, je tu problém s batériami plnými lítia, kobaltu či niklu, ktorých životnosť je obmedzená a recyklácia extrémne drahá."
Co si mame predstavit pod tym ze recyklacia je extremne draha? Ved zatial este ani nieje co recyklovat, pretoze vyradenych baterii je minimum. Boli predstavene recyklacne procesy aj linky a ich prevadzkovatelia tvrdia ze dokazu zhodnotit cez 90% materialov.
A kominy rafinerii a vyfuky aut ta netrapia. Ja osobne som este smrad z tepelnej elektrarne necitil, ale smrad z takych poriadne vybehanych dizlov citim denno denne a je to pekny hnus.
Ale priznavam ze pri elektrarni nebyvam, predpokladam ze ty ano ked ta to tak trapi.
Ak sa pocitalo pri starsich garazach z 1000kg tak to uz maju problem ci tu elektromobily budu alebo nie. SUV strednej triedy vazi cca 1500 - 1800kg a elektromobil rovnakej kategorie o 200-300kg viac.
Nerozumiem preco sa tento 'akutny' problem neriesil ked prisli do mody SUV.
Tren je taky ze pocet elektromobilov sa bude zvysovat a pocet spalovakov znizovat. To znamena ze zakazat elektromobilom vjazd by nebolo velmi rozumne - tie parkoviska z niecoho musia zit. Uz dnes sa predava v EU viac elektromobilov ako naftovych aut.
Nejake stare domacnosti ktore maju odporove elektricke kurenie asi skor uvazuju o zatepleni a tepelnom cerpadle ako o elektromobile.
Ja byvam v novej stvrti a skoro kazdy ma tepelne cerpadlo.
Mam 25A istic, dom vykurujem tepelnym cerpadlom a wallbox mam tiez. Standardne nabijam prudom 16A z jednej fazy. Tepelne cerpadlo mi bezi na inej faze (kompresor bezi len na jednej faze). Nikdy som istic nevyhodil - ale je pravda ze viem co robim a pouzivam rozum.
Smart wallboxy dokazu nabijat auto takym vykonom aky je momentalne dostupny takze ani pouzivatelia nemusia byt elektroterchnicky vzdelani.
Nerozumiem preco na takom mainstreame ako je Pravda, diskutuje tolko ludi co tvrdia ze necitaju mainstream.
Esteze autoforum je etalon nezaujatosti.
Tu mas nieco co normalny ludia povazuju za objektivny zdroj: https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/202…
Ale dezinfoscena to urcite povazuje za zmanipulovany mejnstriiim.
Odporúčame